ANASAYFA HABERLER DERNEK FORUM YAZARLAR ATÖLYELER İLETİŞİM

deneme1

Eski Türk Edebiyatı'nda en sık kullanılan takma adlardan biri de Arapçada "bilmem, bilinmez" anlamlarına gelen "laedri"ymiş. Takma ad kullanma geleneğinde dikkati çeken en önemli hususlardan biri erkek yazarların kadın isimlerini takma ad olarak tercih etmeleri. Ayşe Nesrin (Nahit Sırrı Örik), Vedia, Nesin
deneme1

Eski Türk Edebiyatı'nda en sık kullanılan takma adlardan biri de Arapçada "bilmem, bilinmez" anlamlarına gelen "laedri"ymiş. Takma ad kullanma geleneğinde dikkati çeken en önemli hususlardan biri erkek yazarların kadın isimlerini takma ad olarak tercih etmeleri. Ayşe Nesrin (Nahit Sırrı Örik), Vedia, Nesin, Ayşegül (Aziz Nesin), Jale Baysal (Tarık Buğra), Leyla Feride (Ahmet Rasim) ve Mübeccel Halit (Refik Halit Karay) buna örnek. Müstearları meşhur Necip Fazıl'ın kullandığı onlarca imzadan birkaçı şöyle: Kulak Misafiri, Bankacı, Pervasız, Dedektif, Dağların Çocuğu, Abidinin Kölesi, Adını Vermeyen Profesör. Yazarların kendilerine "müstear" olarak seçtikleri öyle imzalar var ki tabir yerindeyse tam bir eğlence. Örneğin bilinen adı da müstear olan Aziz Nesin'in Yazar Bazen, Filefil, Nane Yedibaş imzaları. Ahmet Rasim ise Gözlükçü, Baba Yaver, Şehir Mektupçusu, Şair-i Şiir gibi müstearları tercih etmiş. Nazım Hikmet genelde "imzasız"lıktan yola çıkarak müstear seçmiş: İmzasız, Adsız gibi.

deneme1
deneme1
deneme1
Haydi Kızlar Okula! Haydi Kızlar Okula!
7 Çok Geç! 7 Çok Geç!
Okumak istiyorum! Okumak istiyorum!
Özgür Pencere 2010. Her hakkı gizlidir.